Strony

środa, 15 lipca 2015

Trochę o opalaniu

Witajcie!!

Jak Wam mijają wakacje? Mi rewelacyjnie, lecz strasznie szybko, czas nieubłaganie szybko leci. Nie dawno był poniedziałek, a dzisiaj już mamy środę. Postanowiłam, że dzisiejszy post przeznaczę swojej urodzie. Słońce oraz kosmetyki mi bardzo w tym pomogły, ponieważ już trochę się opaliłam :) Bardzo lubię takie słoneczne, upalne dni, gdzie można leżeć godzinami na słońcu i chlapać się wodą bez końca. Ostatnio przeczytałam ciekawy artykuł, w którym piszę, że również spożywanie posiłków i picie napoi ma wpływ na naszą opaleniznę. Jesteście ciekawi co to takiego? Dobrze już o tym piszę :)


Co warto jeść, żeby szybko się opalić?



  1. Marchewka
    To jedno z warzyw o najwyższej zawartości beta-karotenu. Przyciemni odcień twojej skóry i nada jej zdrowy połysk. Nie przekraczaj jednak jednej małej porcji dziennie lub kilku w ciągu tygodnia. Spożywanie zbyt dużej ilości marchewki sprawi, że skóra uzyska pomarańczową barwę, która jest równie nieatrakcyjna, co kiepskiej jakości samoopalacze.
  2. Słodkie ziemniaki
    Bogate w przeciwutleniacze, nie tylko nadadzą skórze naturalną opaleniznę, ale również dostarczą organizmowi sporej dawki witaminy A, dzięki której opalisz się nawet bez wystawiania skóry na działanie promieni słonecznych. Ryzyko „przedawkowania” ziemniaków jest mniejsze, niż marchewki, jest to zatem bezpieczniejszy wybór, jeżeli boisz się pomarańczowego odcienia skóry.
  3. Pomidory
    Likopen, jeden z najważniejszych przeciwutleniaczy zawartych w pomidorach, jest bardzo istotny, gdy wybieramy się na plażę w celu uzyskania naturalnej opalenizny. Jednak nawet, jeśli słońca nie ma, spożywanie pomidorów i tak może przyciemnić skórę i nadać jej blask. Najzdrowsze są pomidory świeże i niesolone.
  4. Czerwona papryka
    Czerwona papryka to kolejne warzywo, które zapewni ci naturalna opaleniznę. Nieco mniej skuteczna jest papryka pomarańczowa lub żółta, ale wszystkie odmiany zawierają dużą ilość karotenoidów, które nadają skórze piękny, zdrowy połysk.
  5. Dynia
    Dynię wybieraj wyłącznie świeżą. Napoje o smaku dyniowym lub inna przetworzona żywność nie przyniosą spodziewanego efektu. Dynia, prócz dużej zawartości beta-karotenu i innych przeciwutleniaczy, dostarcza do organizmu również dużą ilość błonnika.
  6. Morele i brzoskwinie
    Bogate w witaminę A i beta-karoten przyspieszą opaleniznę i dostarczą organizmowi wielu wartości odżywczych. Ciemnofioletowe śliwki to również bardzo dobry wybór.
  7. Jarmuż i szpinak
    Ciemnozielone warzywa liściaste to samo zdrowie. Są nie tylko źródłem beta-karotenu, ale również dużej ilości witamin i minerałów. Tym ich więcej, im ciemniejszy kolor ma dane warzywo.
  8. Oliwa z oliwek
    W przeciwieństwie do wymienionych wyżej warzyw, nie jest ona źródłem beta-karotenu. Korzystnie wpływa za to na wygląd twojej skóry. Zawarte w oliwie kwasy tłuszczowe nadają skórze miękkość i zdrowy blask. Dodawaj oliwę do sałatek i innych przepisów. Twoja skóra będzie ci za to wdzięczna.
A oto ja :) W obecnej chwili jestem tak opalona, jeszcze chciałabym się trochę opalić, jednak pogoda w tej chwili na to nie pozwala, już nie mogę się doczekać kiedy zaświeci piękne słońce. Zatem będę spożywać owoce i warzywa, opisane powyżej aby moja opalenizna nabrała zdrowego połysku.


Jak Wam podobał się mój krótki artykuł? Mam nadzieję, że nie jednej z nas dobrze posłuży.
A oto moja lista kosmetyków do opalania:






KOLASTYNA Przyspieszacz opalania SPF 6
bardzo dobrze rozprowadza się po skórze, działa naprawdę szybko, zapewnia szybki efekt opalenizny, ochronę przeciwsłoneczną, przedłuża opaleniznę, mój najlepszy kosmetyk :)
Cena ok 17 zł
















DAX Sun Balsam do opalania SPF 15
skutecznie chroni i nawilża, a co najważniejsze jest wodoodporny, pielęgnuje naszą skórę, kusi kształtem oraz ekonomicznym opakowaniem, pozostawia przyjemny zapach
Cena ok 14 zł















Sun Ozon Sonnenspray SPF 20
optymalna ochrona wrażliwej na słońce, jasnej karnacji, wygodny w użytkowaniu, spray do opalania, starcza na bardzo długo, z łatwością rozprowadza się go po skórze, pozostawia przyjemny zapach 
Cena ok 18,40 zł















KOLASTYNA Nawilżający Balsam po opalaniu
dokładnie nawilża ciało po długim opalaniu oraz chroni ją przed podrażnieniami, sprawia, że skóra jest miękka i gładka w dotyku, kosmetyk godny polecenia, jestem z niego zadowolona :)
Cena ok 16 zł











Oto moje propozycje kosmetyków do opalania, nie jest ich dużo ale są skuteczne. Czasami robiłam sobie przerwy w opalaniu więc używałam balsamów z wyższą ochroną, żeby nie przesadzić :)
A Wy jakich kosmetyków używacie do opalania? 


Pozdrawiam Sylwia :)


środa, 8 lipca 2015

Nasza zdobycz :)

Hej, hej!!!

Jak Wam mijają wakacje? Podróżujecie czy spędzacie czas w domu, ze znajomymi? My z Lenką w tej chwili jesteśmy w domu, lecz za parę tygodni wybieramy się do Danii, trochę na dłużej. Dagmara również wyjechała do Francji, szkoda że na tak długo :(
Ale w dzisiejszym poście nie o tym chcę Wam napisać. Nadszedł czas na trochę wspomnień.
 W kwietniu pojechałyśmy do Rzeszowa z Dagmarą przymierzać suknie ślubną, ponieważ w maju miał nadejść mój wymarzony dzień. Taki właśnie był, po prostu bajeczny :)
 Po wyjściu z salonu wybrałyśmy się na zakupy, poszperać w ubraniach, butach, torebkach i innych dodatkach. Kupiliśmy parę fajnych rzeczy :) Jednak co nas najbardziej ucieszyło to biała szkatułka kupiona w sklepie tzw. ,,po 5 zł'' Naprawdę jest godna uwagi. Nam bardzo przypadła do gustu, idealny dodatek do pokoju, a jaki pożyteczny. Jest cudowna :)

A Wam jak się podoba nasza zdobycz? Odwiedzacie takie sklepy? 
Polecam, znajdziecie tam fajne rzeczy w atrakcyjnych cenach :)

                                   Nasza zdobycz 
Cena: 4,99 zł



Jeśli podobał Wam się ten post, proszę dodaj komentarz :)
Dziękuję, że poświęciliście czas odwiedzając nasz blog.
Będę bardzo wdzięczna jeśli nas zaobserwujecie, odpowiemy tym samym :)



pozdrawiam Sylwia :):)